Сторінка практичного психолога


Практичний психолог

 

Риба Оксана Федорівна

 

Освіта: вища , КПНУ, 2013
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Педагогічний стаж: 5 років

 

Життєве кредо: «Віддай людині крихітку себе - за це душа наповнюється світлом»

Л. Костенко

Педагогічне кредо: «Найкращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими» О. Уальд

 

 


Основне завдання психолога - зробити життя дитини в садку зручним, комфортним, перш за все, з точки зору дитячої психіки, загальних і індивідуальних особливостей її розвитку. Педагог-психолог повинен допомогти вихователю і батькам дитини знайти і пояснити приховані причини деяких дитячих невдач, вчинків та особливостей поведінки. Психолог зобов'язаний не «пропустити» малюка, труднощі якого знаходяться на межі норми, щоб разом з батьками та іншими колегами допомогти йому справитися з ними ще до школи.



Мої роботи:

Download
Книга на ярмарку
Книга - Подорож чарівною країною.pdf
Adobe Acrobat Document 2.0 MB
Download
1. Особистісні чинники стилю поведінки п
Adobe Acrobat Document 1'001.6 KB
Download
Подорож феї в королівство піску.pdf
Adobe Acrobat Document 4.5 MB

Підтримуйте дитяче прагнення бути хорошим, бережіть його як найтонший порух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрість батьківської влади на деспотичне самодурство.

                                                                                                                                                        (В. Сухомлинський)

 

Допоможемо дітям пережити війну

Пропоновані поради для батьків-вимушених переселенців складено з метою надання психологічної допомоги батькам, які опинилися у важкій життєвій ситуації внаслідок військових дій на території України. Розповідається про можливі складні психологічні стани дітей у результаті психологічної травми та дії, які варто робити батькам для подолання таких станів. 

Поради дитячого психолога дорослим

у зв`язку з пандемічною ситуацією в країні

Коронавірусне захворювання 2019 року (COVID-19), обговорення його швидкого поширення та наслідків спричинило  інформаційне перенасичення в суспільстві.

 

Дорослі відчувають тривогу, дискомфорт, страх за себе, своїх дітей. Цілком природньо та зрозуміло, що і діти можуть опинитися у стані занепокоєння, смутку, стресу. Дітям може бути важко усвідомити те, що вони бачать в Інтернеті або по телевізору, чують від інших людей. Тому відкрите обговорення з дітьми та підтримка з вашого допоможуть їм зрозуміти ситуацію, зробити правильні висновки та дії.

1. Говоріть з дитиною, слухайте та відверто відповідайте на запитання. Почніть із того, щоб запропонувати поговорити про цю проблему. Дізнайтеся, що саме діти вже знають, і дозвольте їм визначити напрямок розмови.  Переконайтеся, що ви перебуваєте в безпечному середовищі, і дозвольте дитині говорити без обмежень. Допомогти почати розмову можуть малювання, розповіді та інші види діяльності

2. Якщо діти ще маленькі та не чули про спалах, можливо, вам не потрібно буде піднімати це питання – просто скористайтеся можливістю нагадати їм про корисні гігієнічні навички.

3. Найголовніше – не мінімізуйте і не уникайте їхніх побоювань. Визнавайте почуття дітей та запевніть їх, що за ці речі природно відчувати страх. Покажіть, що ви слухаєте, приділяючи всю свою увагу, і дайте їм усвідомити, що вони можуть поговорити з вами та своїми вчителями, коли захочуть.

4. Діти мають право на правдиву інформацію про те, що відбувається у світі, але дорослі також несуть відповідальність за те, щоб захистити їх від стресу. Використовуйте мову, відповідно до  віку, спостерігайте за реакцією та будьте чутливі до рівня їхньої тривоги.

5.Запевніть, що все буде добре. Коли ми бачимо безліч хвилюючих сюжетів на телебаченні чи в Інтернеті, іноді може здаватися, що криза нас оточила. Діти можуть не розрізняти зображення на екрані та особисту реальність навколо себе; вірити, що їм загрожує небезпека. Але ви можете допомогти дітям впоратися зі стресом, створивши для них можливість пограти і відпочити, коли є така нагода. Дотримуйтесь регулярних процедур і розкладу у нових умовах, наскільки це можливо, особливо перед сном. 

6. Поясніть, як захистити себе та своїх друзів. Один з найкращих способів уберегти дітей від коронавірусу та інших захворювань – це просто заохочувати їх регулярно мити руки. Ви також можете показати дітям, як прикривати обличчя під час кашлю чи чхання згином ліктя; акцентувати увагу на тому, що краще не перебувати надто близько до людей, у яких є симптоми, і попросити негайно  повідомити, якщо з`явилися лихоманка, кашель або ускладнене дихання.

7. Дбайте про себе. Ви зможете краще допомогти своїм дітям, якщо будете піклуватися про себе. Діти бачать, як дорослі реагують на новини, тому для них важливо розуміти, що ви спокійні та не панікуєте. Якщо ви відчуваєте занепокоєння або  засмучені, знайдіть час для себе і зверніться (у ситуації, що склалася, дистанційно) до інших родин, друзів та людей у вашій громаді, яким ви довіряєте. Приділіть трохи часу заняттям, які допоможуть розслабитися, покращити настрій, самопочуття, відновити сили.

8.Обережно закінчуйте розмову. Важливо знати, що ви не залишаєте дітей у біді. Коли ваша розмова завершується, спробуйте оцінити рівень їх тривожності: мову тіла, тон голосу, дихання тощо.

Нагадайте своїм дітям, що можна у будь-який час говорити з вами на будь-які теми; що ви піклуєтесь про них, слухаєте їх і що вони можуть звернутися до вас, коли відчують потребу та стурбованість.



Заняття з психологом в закладі 

«Долоньки не для биття!»

В Україні стартувала Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», а в дошкільних закладах – хвиля «Долоньок не для биття». Долучилися до неї і вихованці груп нашого закладу. Разом з практичним психологом Оксаною Федорівною дивились «казочку про Добро», вигадували для чого можуть стати в нагоді ручки, як вони допомагають у житті, та які добрі справи вдається нам робити з їх допомогою. А на закріплення матеріалу, спільно із вихователями груп, вихователем образотворчої діяльності Іриною Романівною оформляли плакати «Наші долоньки - не для биття!»



Download
Декларація прав дитини.pdf
Adobe Acrobat Document 261.3 KB

Дитина має право:

  • Право на життя. Право на ім’я.
  • Право на громадянство.
  • Право на відсутність дискримінації.
  • Право на свободу совісті і релігійних переконань.
  • Право на життя з батьками.
  • Право на працю.
  • Право на відпочинок.
  • Право на захист життя та здоров'я.
  • Право на освіту.
  • Право на відсутність рабства.
  • Право на житло.
  • Право на свободу слова.
  • Право на отримання інформації.
  • Право користування досягненнями культури.
  • Право створювати сім'ю.
  • Право участі у науково-технічній та художній творчості.