Сторінка вчителя- логопеда

Вчитель-логопед

Фурман Наталія Вікторівна,  вчитель-логопед

Закінчила Кам’янець-Подільський державний університет у 2004 році.Педагогічний стаж 16 років.

Життєве кредо: " Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони до тебе ставилися".

Конфуцій


Скільки слів повинна знати ваша дитина?

 

 Чи є якісь межі, кількісні показники для кожного вікового етапу життя людини?

Такі межі існують.

Словник кожної людини поділяється на пасивний і активний. Активний словник охоплює слова, які людина не тільки розуміє, а й повсякденно користується ними. Кількість слів в активному словнику людини визначає багатство і культуру її мови. Пасивний словник - це слова, які людина розуміє, але не завжди вживає. Пасивний словник завжди більший за активний.

 Активний словник малюка постійно збільшується, він становить:

• до 1 року 6 місяців - 10-15 слів;

 • у кінці 2 року - 300 слів;

 • у кінці 3 року - 1000 слів;

• в 4 роки - 2 500 слів;

 • в 5 років - 3 500 слів;

• в 6 років - 4 000 слів;

 

• в 7 років - 4 500 слів.

У дорослої людини словник нараховує 6- 8 тисяч слів.

 

 

Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності.

Наведу орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.

Вік дитини                                 Звуки мовлення

Від 1 до 2 років                                    А, О ,Е, М, П, Б

Від 2 до 3 років                                    У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н

Від 3 до 4 років                                    С, З, Ц

Від 4 до 5 років                                    Ш, Ж ,Ч, Щ

 

 

Від 5 до 6 років                                    Л, Р.

Вікові особливості мовленнєвого розвитку дитини

 

П’ятий рік життя.

Словниковий запас дитини досягає 1500-2000 слів. В своїх висловлюваннях дитина використовує майже усі частини мовлення.

Дитина продовжує засвоювати узагальнюючі слова. Відбувається інтенсивний розвиток граматичної будови мовлення, але дитина ще може допускати граматичні помилки: не завжди вірно використовує відмінкові закінчення, іноді неправильно узгоджує між собою слова.

 

 Дитина в цьому віці починає висловлювати особисту думку з приводу якихось подій, розмірковує про оточуючі предмети. За допомогою дорослих малюк переказує казки, повторює невеликі вірші. У більшості дітей в цьому віці покращується звуковимова: правильно вимовляють свистячі звуки [с, з, ц], починають вимовляти шиплячі звуки [ш, ж, ч], але ще можуть замінювати їх один-одним (наприклад, шапка – "сапка”, жовтий – "зовтий”).

 

Звук р в цьому віці діти ще можуть замінювати на й, л або ль (наприклад, рак – "йак”, риба – "либа”, пиріг – "пиліг”). 

Шостий рік життя.

 До кінця шостого року життя активний словник дитини складає від 2500 до 3000 слів.

 Висловлювання дитини стають більш повними та точними.

 В п’ятирічному віці діти самостійно складають розповідь, переказують казку, що говорить про оволодіння одним з найважчих видів мовлення – монологічним мовленням.

В висловлюваннях дитини з’являються складні речення (Тато дивився телевізор, а ми з мамою читали цікаву книгу). В мовленні дитини з’являються слова, що позначають якість предметів, матеріал з яких вони зроблені ( паперовий літак, дерев’яний стіл). Дитина використовує синоніми та антоніми. Дитина вже правильно узгоджує іменники з іншими частинами мови. В мовленні п’ятирічних дітей з’являються присвійні прикметники (собача лапа, заячі вуха), складні прийменники (з-за, з-під).

 В цьому віці дитина вже оволодіває різною складністю складової структури слів: не пропускає склади, не переставляє їх місцями. Значно покращується звуковимова.

Більшість дітей вже правильно вимовляють шиплячі звуки [ш, ж, ч] та звуки [р, рь.]

 

 


Поради логопеда

Щоб розпочати підготовчу роботу для постановки звуків,  спочатку потрібно ознайомити дитину з будовою мовленнєвого апарату. У цьому нам в пригоді стануть цікаві  відео з зображенням органів артикуляції.

Download
Фурман Н.В..pdf
Adobe Acrobat Document 7.3 MB