Мельник

Тетяна Іванівна

 

вихователь-методист

 

Закінчила Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка в 2011 році.

В садочку працює з 2013 року.

Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії».

 

Юрчук

Лариса Григорівна

 

вихователь-методист

 

Закінчила Рівненський державний  педагогічний інститут в 1979  році.

В садочку працює з 1997 року.

Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».

Вікові особливості розвитку дітей 2-3 років

СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК:
Грає самостійно, проявляє фантазію. Любить подобатися іншим; наслідує однолітків. Грає в прості групові ігри.
ЗАГАЛЬНА МОТОРИКА, МОТОРИКА РУК:
Вчиться бігати, ходити на носках, зберігати рівновагу на одній нозі. Сидить на присядки, зпригуе з нижньої сходинки. Відкриває ящика і перевертає його вміст. Грає з піском і глиною. Відкриває кришки, використовує ножиці. Красить пальцем.
ЗОРОВО-МОТОРНА КООРДИНАЦІЯ:
Може крутити пальцем диск телефону, малює дефіси, відтворює прості форми. Ріже ножицями.
СПРИЙНЯТТЯ І ПРЕДМЕТНО-ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ:
Розглядає картинки. Розбирає і складає піраміду без урахування величини кілець. Виділяє парну картинку за зразком.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОЗВИТОК:
Слухає прості оповідання. Розуміє значення деяких абстрактних слів (великий-маленький, мокрий-сухий тощо.) Задає питання "Що це?". Починає розуміти точку зору іншої особи. Відповідає "ні" на абсурдні запитання. Розвивається початкове уявлення про кількість (більше-менше, повний-порожній).
РОЗУМІННЯ МОВИ:
Відбувається швидке збільшення словникового запасу. Розуміє складноопідрядні пропозиції типу: "Коли ми прийдемо додому, я буду ...". Розуміє питання типу: "Що в тебе в руках?". Слухає пояснення "як" та "чому". Виконує двоступеневу інструкцію типу: "Спочатку вимиємо руки, а потім будемо обідати.

Вікові особливості розвитку дітей 3-4 років

СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК:
Любить давати іграшки і брати їх у інших. Любить спілкуватися з дітьми та дорослими. Розвиваються навички спільної гри. Любить допомагати дорослим.
ЗАГАЛЬНА МОТОРИКА, МОТОРИКА РУК:
Кидає м'яч через голову. Хапає м'яч, що котиться, спускається вниз по сходах, використовуючи почергово ту чи іншу ногу. Стрибає на одній нозі. Стоїть на одній нозі протягом 10 хв. Зберігає рівновагу при гойданні на гойдалці. Тримає олівець пальцями. Збирає і будує з 9 кубиків.
ЗОРОВО-РУХОВА КООРДИНАЦІЯ:
Обводить по контуру, копіює хрест, відтворює форми, в тому числі форму шестиграника.
СПРИЙНЯТТЯ І ПРЕДМЕТНО-ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ:
Розбирає і складає шестискладову мотрійку. Опускає фігурки в прорізі шляхом цілеспрямованих проб. Конструює з кубиків по наслідуванню. Складає розрізаний малюнок з 2-3 частин шляхом проб.
МОВНИЙ РОЗВИТОК:
Інтенсивний розвиток мовлення. Визначає колір, форму, фактуру, смак, використовуючи слова-визначення. Знає призначення основних предметів. Розуміє ступені порівнянь (самий близький, найбільший). Визначає стать людей по ролі в родині (він - тато, вона - мама). Розуміє час, використовує минулий і теперішній час. Рахує до п'яти.
РОЗУМІННЯ МОВИ:
Розуміє назви кольорів: "Дай червоний м'яч". Слухає довгі казки та оповідання. Виконує двоскладову інструкцію ("Дай мені червоний кубик і блакитну кулю").

Вікові особливості розвитку дітей 4-5 років

СПРИЙНЯТТЯ І ПРЕДМЕТНО-ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ:
Розбирає і складає трьоскладову і четирьохскладову мотрійку шляхом примірювання або зорового співвідношення. Збирає пірамідку з урахуванням величини кілець шляхом зорового співвідношення. Складає разрізаний малюнок з 2 і 3 частин шляхом зорового співвідношення.
ПАМ'ЯТЬ:
Виконує доручення у вигляді 2-3 послідовних дій; на прохання дорослого запам'ятовує до 5 слів.
УВАГА:
Займається цікавою діяльністю протягом 15-20 хвилин.
МОВА:
Використовує узагальнюючі слова; називає тварин та їх дитинчат, професії людей, частини предметів. Переповідає знайомі казки за допомогою дорослих, читає напам'ять короткі вірші.
МАТЕМАТИКА:
Використовує в мові слова багато і один, називає коло, трикутник, квадрат, кулю, куб. Вміє бачити геометричні фігури в навколишніх предметах. Правильно називає пори року, частини доби. Розрізняє праву і ліву руку.
РУХОВИЙ РОЗВИТОК, МОТОРИКА РУК, ГРАФІЧНІ НАВИЧКИ:
Малює прямі горизонтальні та вертикальні лінії, розмальовують прості форми. Копіює заголовні друковані літери. Малює простий будинок (квадрат і дах), людину (2-3 частини тіла). Папір складає більш ніж 1 раз. Нанизує бусини середньої величини на товсту леску або дріт. Визначає предмети у мішку на дотик. Стрибає на одній нозі, по черзі на одній і іншій нозі, ходить по деревині. Підкидає вгору м'яч і ловить його двома руками. Ліпить із пластиліну, шнурує черевики.

Вікові особливості розвитку дітей 5-6 років

ЗАГАЛЬНА МОТОРИКА:
Добре стрибає, бігає, стрибає через мотузку, стрибає по черзі на одній і іншій нозі, бігає на носках. Катається на двоколісному велосипеді, на ковзанах.
ЗОРОВО-РУХОВА КООРДИНАЦІЯ:
Акуратно вирізає картинки. Пише літери й числа. Доповнює відсутні деталі до малюнку. Б'є молотком по цвяхах. Відтворює геометричні фігури за зразком. Обводить малюнки по контуру, заштриховує фігури.
МОВНИЙ РОЗВИТОК:
Використовує в мові синоніми, антоніми; слова, що позначають матеріали, з яких зроблені предмети (паперовий, дерев'яний і т. д.). До 6 років знає і вміє писати друковані літери алфавіту. Визначає кількість складів у словах, кількість звуків у словах, визначає місце звука у слові (початок, середина, кінець слова). Визначає наголос у складах, голосні. Розуміє значення слів звук, склад, слово. Розрізняє голосні і приголосні звуки (букви), тверді і м'які приголосні. Виразно розповідає вірші, переказує невеликі розповіді.
МАТЕМАТИЧНІ УЯВЛЕННЯ:
Пише цифри від 0 до 10, співвідносить цифру з кількістю предметів. Вміє з нерівності робити рівність. Вміє писати і користуватися математичними знаками. Вміє розкладати предмети (10 предметів) від самого великого до самого маленького і навпаки. Вміє малювати в зошиті в клітинку геометричні фігури. Виділяє в предметах деталі, схожі на ці фігури. Орієнтується на аркуші паперу.
Називає дні тижня, послідовність частин доби, часів року. Дає їм опис.
ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК:
Особливості пам'яті: Покажіть дитині по черзі 10 малюнків. Час демонстрації кожного малюнка 1-2 сек. У нормі дитина запам'ятовує 5-6 предметів з 10. Прочитайте дитині 10 слів: стіл, зошит, годинник, кінь, яблуко, собака, вікно, диван, олівець, ложка. Попросіть його повторити слова. Дитина повинна згадати не менше 4-5 слів. Називає своє ім'я, прізвище, адресу, імена батьків та їх професії.

                                                         

Вікові особливості розвитку дітей 6-7 років Готовність до школи

 МАТЕМАТИЧНІ УЯВЛЕННЯ:

 Визначає час по годинах. Називає кольори веселки. Називає дні тижня, частини доби, пори року, місяці. Вміє писати числа від 0 до 10, вирішує приклади.

 ПАМ'ЯТЬ:

 Попросіть дитини запам'ятати ряд цифр на слух (наприклад, 5 8 3 9 1 2 2 0). Нормою для дітей 6-7 років вважається повторення 5-6 цифр. Запам'ятовування 10 слів (наприклад: рік, слон, м'яч, мило, сіль, шум, рука, стать, весна, син). Дитина прослуховує цей ряд слів і повторює те, що він запам'ятав. Після одного пред'явлення дитина 6-7 років повинен згадати не менше 5 слів з 10, після 3-4 прочитань називає 9-10 слів, через 1 годину забуває не більше 2 слів.

 МИСЛЕННЯ:

 Вміє класифікувати предмети, називати подібності та розбіжності між предметами та явищами.

 МОВНИЙ РОЗВИТОК:

 Самостійно читає текст і передає його зміст. Вміє записувати прості слова.

 УЯВЛЕННЯ ПРО НАВКОЛИШНІЙ СВІТ:

 Добре, якщо дитина має уявлення про природу - про диких і домашніх тварин, хижих та травоїдних, про зимуючих і перелітних птахів; про трави, чагарники і дерева, про садові і польові квіти, про плоди рослин; про явища природи. Також необхідний запас географічних знань - про міста і країни, річки, моря і озера, про планети. Дитина повинна бути ознайомлена з професіями людей, видами спорту.

 Іноді батьки думають, що якщо дитина перед школою вміє читати, писати і рахувати, то успіх йому забезпечений. Однак не менш важливо, щоб у нього були розвинені такі пізнавальні процеси, як увага, пам'ять, мислення, уява, дрібна моторика.

 Психологічна готовність до школи

включає в себе наступні компоненти:

 Особистісна готовність - включає формування у дитини готовності до прийняття нової соціальної позиції - положення школяра, що має коло прав та обов'язків. Ця особистісна готовність виражається у відношенні дитини до школи, до навчальної діяльності, вчителів, самого себе. Готовою до шкільного навчання є дитина, яку школа приваблює не зовнішньою стороною, а можливістю отримувати нові знання. Особистісна готовність також припускає певний рівень розвитку емоційної сфери. До початку шкільного навчання у дитини повинна бути досягнута порівняно хороша емоційна стійкість, на тлі якої можливий розвиток і протікання навчальної діяльності.

 Інтелектуальна готовність - припускає наявність у дитини кругозору, запасу конкретних знань. Повинно бути розвинене аналітичне мислення (вміння виділити основні ознаки, подібності та розбіжності предметів, здатність відтворити зразок), довільна пам'ять, володіння розмовною промовою, розвиток тонкої моторики руки і зорово-рухова координація.

 Соціально-психологічна готовність - цей компонент готовності включає в себе формування тих якостей, які дозволяють спілкуватися з іншими дітьми, учителем. Дитина повинна вміти ввійти в дитяче суспільство, діяти спільно з іншими, вміти підкорятися інтересам і звичаям дитячої групи.